لوگو

اصول طراحی لوگو

در این بحث سعی می کنیم شما را با اصول طراحی لوگو آشنا کنیم تا علاوه بر یک منبع در آمد خوب ، خالق یک اثر هنری ماندگار نیز باشید.

 

لوگو

 

 

اصول طراحی لوگو

داشتن لوگو برای شرکت و یا هر سازمانی به مانند ثبت هویت آن در یک علامت اختصاری ست.اما هر لوگویی را نمی توان نشان هویت دانست چرا که اگر با رعایت اصول طراحی نگردد و یا نتواند مفهوم و معنای کار شما را برساند از استقبال عمومی بر خورد نخواهد شد و ای بسا در افکار عمومی تاثیر بد گذاشته و سبب کم اعتبار جلوه دادن کار شما شود.

پنج اصل:

یک: تناسب لوگو با فعالیتی که برای آن طراحی می شود اولین ضرورت محسوب می شود پس از پرداختن به لوگو های غیر مرتبط بپرهیزید.

دو: لوگو باید ساده باشد.از پرداختن بیش اندازه به رنگ ها و حروف در لوگو خودداری کنید، انتخاب یک طرح ساده بدون تکلف و پیچیدگی هم بهتر هویت شرکت را نشان می دهد و هم چشم نواز تر است.

سه: باید بتوان لوگو را در خاطر شخص ثبت کرد این اصل یکی از ضروری ترین موارد طراحی می باشد چرا که اگر مخاطب نتواند نشان شما را به خاطر بسپارد این یعنی کار دچار پیچیدگی ست و یا از جذابیت بالایی برخوردار نیست.

همچنین بخوانید:  تاثیر رنگ در طراحی

چهار: طرح شما باید انعطاف پذیر با زمان باشد یعنی با گذر زمان معنا و مفهوم خود را ار دست ندهد پس حتی الامکان از طراحی لوگو هایی با طرح های زود گذر که طی چند سال از بین می روند بپرهیزید ، اگر دقت کرده باشید کمپانی های بزرگ دنیا لوگو هایی را که چندین سال پیش طراحی شده است استفاده می کنند.

پنج: مطابقت لوگو با استاندارد های طراحی و چاپ یکی دیگر از ملزومات کار می باشد.

امید است با رعایت موارد فوق یک اثر هنری از خود بر جای بگذارید.

شرکت عصر انتقال داده رایتک فعال در زمینه ی طراحی لوگو  ، موشن گرافیک و وب سایت این امکان را به شما می دهد تا یک کسب و کار خوب  داشته باشید.

176

شاید این مطلب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *